صندلی اداری, مبلمان اداری

عوامل تاثیر گذار در قیمت مبلمان اداری

عوامل تاثیر گذار در قیمت مبلمان اداری

جهت خرید مبلمان اداری، همه افراد ابتدای نگاهی به کیف پولشان می کنند و بعد دست به بررسی و انتخاب می زنند. بدیهی است که قیمت مبلمان اداری، یک عامل تعیین کننده در هنگام تجهیز دفتر کار شرکت‌ها و سازمان‌ها است.

از طرفی نمی‌توان قصد راه اندازی دفتر کار داشت و به فکر خرید مبلمان اداری برای آن نبود. بنابراین در این مطلب، می‌خواهیم ابتدا اهمیت مبلمان اداری را معرفی کرده و سپس عوامل تاثیر گذار در قیمت مبلمان اداری را بررسی کنیم.

همین ابتدا باید بگوییم که تصور یک دفتر کار بدون تعدادی مبلمان اداری غیرممکن است. بنابراین بدون شک وجود مبل اداری یک نیاز و ضرورت برای کسب و کارها است نه یک خواسته لوکس. با مطالعه نکات زیر، بهتر می توانید اهمیت مبلمان اداری را درک کنید.

راحتی مبلمان اداری:

اولین ارمغان مبلمان اداری برای کارمندان، راحتی و آسایش در حین انجام کار است. در حقیقت هیچ چیز جایگزین یک صندلی ارگونومیک و باکیفیت برای ارائه بهترین عملکرد توسط یک کارمند نیست.

افزایش بهره‌وری:

استفاده از مبلمان اداری مناسب، بهبود بهره‌وری کارمندان را به دنبال خواهد داشت. مثلا انواع میز اداری مناسب با سطح کافی برای قراردادن لپ تاپ، مانیتور و سایر تجهیزات اداری و دسترسی آسان به آن‌ها، کارمندان را در انجام وظایفشان یاری می‌کند.

زیباسازی محیط:

مبلمان اداری با طراحی زیبا و هماهنگ با سایر عناصر داخلی دکوراسیون اداری، تاثیر بزرگی بر ظاهر و احساس کلی فضا دارد. شما با یک طراحی اصولی و چشم‌نواز و ایجاد محیطی دلپذیر برای کارمندان، یک حس مثبت برای کارکنان و مراجعان نسبت به فضای دفتر کار خود به وجود می‌آورید.

سلامت کارکنان:

مبلمان اداری ارگونومیک، پشتیبانی لازم برای قسمت‌های مختلف بدن مانند کمر، گردن و مچ دست را به عمل می‌آورند. این نکته می‌تواند به حفظ سلامت کارمندان کمک کند. طبیعی است قیمت صندلی اداری که در ساخت آن اصول ارگونومیک رعایت شده است، بالاتر است.

همچنین، خرید مبلمان اداری با متریال باکیفیت و مقاوم، در درازمدت هزینه‌های نگهداری را کاهش می‌دهد و در نتیجه، هزینه‌های سازمان کاهش پیدا خواهد کرد.

به طور کلی، استفاده از مبلمان اداری مناسب نه تنها به راحتی و رضایت کارمندان کمک می‌کند، بلکه بهبود عملکرد و کیفیت کار در سازمان را در پی خواهند داشت.

عوامل تاثیر گذار در قیمت مبلمان اداری

چگونگی تعیین قیمت مبلمان

همچون هر بازار دیگری، بازار مبلمان نیز عوامل تاثیر گذاری در قیمت مبلمان اداری دارد. با فرض وجود رقابت سالم میان تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان مبلمان، برخی از این عوامل به شرح زیر  میباشد:

نام و نشان تجاری یا برند

برند مبلمان می‌تواند تاثیر قابل توجهی در قیمت آن داشته باشد. به صورت طبیعی، برندهای معروف و محبوب در کلیه صنایع، از جمله صنعت مبلمان، معمولا قیمت‌های بالاتری دارند. این به دلیل شهرت، کیفیت، طراحی و سابقه برند مربوطه است.

متریال استفاده شده در ساخت مبلمان اداری

نوع جنس و متریالی که در ساخت انواع مبلمان اداری استفاده می‌شود، یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار در قیمت مبلمان اداری است. برای مثال، استفاده از چوب با کیفیت بالا، پارچه‌های مرغوب و چرم طبیعی می‌تواند قیمت را افزایش دهد. همچنین، استفاده از متریال‌های خاص مانند فلز، شیشه، رزین و مصنوعات پلاستیکی نیز می‌تواند در افزایش قیمت تاثیرگذار باشد.

سبک طراحی مبلمان اداری

طراحی و سبک مبلمان نیز می‌تواند به شدت قیمت میز اداری و سایر عناصر را بالا و پایین کند. مبلمان‌ با طراحی‌های منحصر به فرد، فانتزی و نوآورانه معمولا قیمت بالاتری دارند. همچنین، مبلمانی با سبک‌های معماری خاص مثل رترودیزاین، پست مدرن و نئوکلاسیک نیز می‌توانند گران‌تر از نمونه‌های رایج در سطح بازار باشند.

عوامل اقتصادی

عوامل اقتصادی در بازار مانند عرضه و تقاضا، رقابت در صنعت مبلمان و نرخ تورم نیز می‌تواند قیمت را دستخوش تغییر کند.در بازارهای رقابتی، قیمت مبلمان ممکن است به دلیل وجود گزینه‌های بیشتر و رقابت بین تولیدکنندگان، پایین‌تر باشد.

قیمت مبلمان سفارشی

اگر مبلمان را به‌صورت سفارشی تهیه کنیم. ممکن است بر روی قیمت تاثیر بگذارد اما در مقابل این مزیت وجود دارد که با توجه به سبک و سلیقه خومان دست به انتخاب زده‌ایم. در میان انواع مبلمان اداری، تنها میز، کتابخانه و پارتیشن اداری قابل سفارشی‌سازی با ابعاد دلخواه هستند.

معمولا طراحی‌های خاص سفارشی هزینه بیشتری نسبت به طرح‌های موجود و رایج در بازار دارند. علاوه بر این، جنس و کیفیت مواد استفاده شده در ساخت این مبلمان سفارشی نیز می‌تواند قیمت را تغییر ‌دهد. استفاده از مواد با کیفیت بالا معمولا هزینه بیشتری را در پی دارد.

اضافه کردن جزئیات و تزئینات به مبلمان، مانند استفاده از چرم، جعبه‌دوزی، تزیینات چوبی و… نیز می‌تواند جزو عوامل تاثیر گذار در قیمت مبلمان اداری باشد. به عنوان مثال، معمولا یک صندلی مدیریتی کلاسیک به این دلیل از نوع مشابه کارشناسی خود گران‌تر است چون تزئیناتی مانند لمسه دوزی دارد.

عوامل تاثیر گذار در قیمت مبلمان اداری

با توجه به قیمت، مبل اداری ایرانی بخرم یا خارجی؟

این یک سوال پرتکرار در میان خریداران مبلمان است. قطعا بین میانگین قیمت مبلمان اداری ایرانی و مبلمان خارجی تفاوت محسوسی وجود دارد اما ما می‌خواهیم بررسی کنیم که پرداخت این تفاوت قیمتی ارزش دارد یا خیر.

در ادامه به مهم‌ترین عوامل ایجاد تفاوت قیمت میان مبلمان ایرانی و خارجی اشاره می‌کنیم.

  • کیفیت و استانداردها:

معمولا مبلمان خارجی که صادر می‌شوند، ملزم به رعایت استانداردهای بین‌المللی کیفیت و ساخت هستند. این موضوع تفاوت قابل تاملی را میان انواع مبلمان خانگی ایرانی و خارجی به وجود می‌آورد. اما در حوزه مبلمان اداری، این موضوع وجود ندارد. دلیل آن، همراستایی صنایع تولید مبلمان اداری ایران با سایر نقاط دنیا و اخذ استانداردهای بین المللی توسط برندهای معتبر ایرانی است.

  • طراحی و سبک:

با توجه به حضور و فعالیت طراحان صنعتی در حوزه مبلمان اداری، شاهد طرح‌هایی به‌روز و کاربردی هستیم. همچنین با الگوگرفتن از برترین طرح‌های خارجی و تولید باکیفیت این طرح‌ها در ایران، خلاء قابل توجهی از حیث طرح و سبک در بازار مبلمان اداری ایران به چشم نمی‌خورد.

  • هزینه‌های تولید و حقوق کارگران:

به صورت میانگین، هزینه‌های تولید مبلمان در کشورهای خارجی بالاتر از ایران است. این موضوع سبب افزایش قیمت مبلمان اداری خارجی شده است.

  • ارزش واحد پول:

نرخ تبدیل ارز و ارزش واحد پول نیز می‌تواند بر قیمت مبلمان اثر بگذارد.

در نهایت

نکته مهم این است که تهیه مبلمان سفارشی برای شما همسویی کامل با سلیقه و امکانات بیشتری را فراهم می‌کند اما هزینه بیشتری نیز در پی خواهد داشت.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *