میز, میز اداری, میز کارشناسی

مقایسه میز کارشناسی با میز کارمندی

میز کارشناسی و میز کارمندی

میز کارشناسی، یکی از انواع میزهای اداری می باشد که به اشتباه با نام میز کارمندی، شناخته می شود. میز کارشناسی در محیط های اداری استفاده می شود و دارای ویژگی هایی است که در مجموع، راحتی کارمندان ارشد را فراهم می آورد.

میزهای کارشناسی نسبت به میزهای کارمندی از امکانات بیش‌تری برخوردار هستند که در نهایت باعث راحتی و افزایش بازدهی کارکنان و کارشناسان می‌شود. میز کارشناسی نسبت به میز کارمندی اندازه بزرگ‌تری دارند.‌ بهتر است مدیران شرکت و سازمان ها، برای آن دسته از کارمندانی که اتاقشان بزرگ تر است، به جای میزهای کارمندی از میزهای کارشناسی استفاده کنند.

امروز در این مقاله قصد داریم شما را با عنوان آشنایی با میز کارشناسی و تفاوت آن با میز کارمندی، آشنا کنیم. برای دریافت اطلاعات بیش‌تر، لطفا تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

میز کارشناسی و میز کارمندی

میز کارشناسی و میز کارمندی

 

میز کارشناسی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

کارشناسان هر اداره، از مهم ترین اعضا سازمان محسوب می‌شوند و اهمیت و حساسیت کاری آن ها باعث شده است که بسیار مورد توجه مدیران و مدیران ارشد سازمان‌ها، قرار گرفته شود.

میز کارشناسی، یکی از انواع میز کارمندی است که نسبت به میزهای کارمندی، قابلیت های بیش تری دارد. ارتفاع میزهای کارشناسی بین ۷۵ تا ۸۵ سانتی متر است و یکی از قابلیت ها و امکاناتی که این میز دارد، امکان تنظیم ارتفاع میز از ۵ تا ۱۰ سانتی متر، است. کارشناسان می توانند با توجه به قد خود، ارتفاع میز را تنظیم کنند.

یکی از ویژگی های دیگری که این میز دارد، طراحی مهندسی و ارگونومیک آن است که با در اختیار گذاشتن فضای کاری بیشتر به کارشناسان می‌تواند احساس راحتی بیشتری در محل کار برایشان داشته باشد.

ابعاد و اندازه میز کارشناسی همانند میز مدیریت، بزرگ است اما به دلیل طراحی خاصی که دارند، فضای اشغال شده توسط آن، کم است. صفحه، کشو و کمدهایی که بر روی این میز قرار گرفته اند بزرگ هستند، اما فضای کمی اشغال می کنند.

محل قرار گیری تلفن و دیگر وسیله ها در نیز کارشناسی به صورت جداگانه می باشد و این ویژگی سبب نظم و ترتیب دادن به اشیا و جلوگیری از شلوغی بیش از حد، می شود.‌

در برخی میزهای کارشناسی، قسمت قرار گیری کیبورد به صورت ال متحرک ساخته می شود که این امر باعث ایجاد فضای بیش تر بر روی میز خواهد شد.

 

ابعاد میز کارشناسی

همان گونه که پیش تر به آن اشاره کردیم، ابعاد میز کارشناسی نسبت به سایر میزهای کارمندی بزرگ تر است و دلیل آن انجام گرفتن فعالیت های بسیار زیادی توسط کارشناسان بر روی این میز می باشد. ازتفاع میز مورد نظر متغیر بوده و از ۷۵ تا ۸۵ سانتی متر، است. پایه‌های میز کارشناسی قابل تنظیم و تغییر است و هر شخصی می تواند با توجه به قد خود و شرایط فیزیکی که دارد، ارتفاع میز را تغییر دهد. طول استاندارد میزهای کارشناسی از ۹۰ تا ۲۵۰ سانتی متر و عرض آن ها ۸۰ تا ۱۲۰ سانتی متر، است. این میزها ظاهر بسیار زیبایی دارند و دوام و ماندگاری بالایی نیز دارند.

جنس میز کارشناسی

متریال به کار رفته در میزهای کارشناسی از جنس ام دی اف می‌باشد که دوام و استحکام بالایی دارد. به دلیل گوناگونی مواد اولیه به کار برده شده در ساخت میزهای کارشناسی، این میزها از تنوع بالایی برخوردار است. مواد اولیه استفاده شده در ساخت این میزها، از کیفیت و مرغوبیت بی نظیری برخوردار است.

جنس میزهای کارشناسی باید به گونه ای باشد که تحمل اشیا سنگین مانند کامپیوتر، لپ تاپ و دیگر وسایل اداری را، داشته باشد. جالب است بدانید که سازندگان میز کارشناسی برای زیباتر دیده شدن این میز، گاهی آن را به صورت دو رنگ می سازند. چوب های استفاده شده در ساخت میزهای کارشناسی، چوب درختانی هم چون گردو، بلوط، ماهگون، ملچ، ونگه و غیره، می‌باشد.

 

تفاوت میز کارمندی با میز کارشناسی

 

یکی از تفاوت های میز کارمندی و کارشناسی، ابعاد و اندازه نیز است‌. میزهای کارشناسی نسبت به نیزهای کارمندی اندازه بزرگ تری دارند و این امر موجب فعالیت راحت کارشناسان و آرامش بیش تر آن ها در هنگام کار می شود. هم چنین کارشناسان می توانند بر اساس شرایط فیزیکی بدن خود، ارتفاع میز را به دلخواه تنظیم کنند.

 

اگر جز آن دسته از مدیرانی هستید که به فعالیت همه کارمندان خود اهمیت می دهید و فضای کافی برای همه دارید، برای همه آن‌ها میز کارشناسی تهیه کنید تا با خیال راحت تر و آسوده‌تری به دور از خستگی، به فعالیت خود ادامه دهند. یکی دیگر از تفاوت‌های میز کارشناسی با میز کارمندی، در متریال و مواد به کار رفته شده برای ساخت آن ها است.

 

تفاوت میزهای کارشناسی با یکدیگر

در هر شرکت و یا سازمانی، کارشناسان مختلفی در هر زمینه وجود دارد که با توجه به نوع فعالیت کارشناس، باید اقدام به خرید میز کارشناسی کرد. به عنوان مثال، کارشناسانی که در بخش فروش یک شرکت مشغول به فعالیت هستند، نیاز به کشوهای زیادی ندارند. اما کارشناسان روابط عمومی هر شرکت، نیاز به محل هایی برای نگه داری اسناد و مدارک دارند، به همین دلیل میزهایی که دارای کشوهای زیادی هستند، برای کارشناسان روابط عمومی، مناسب تر است. پس تفاوت میزهای کارشناسی باهم، به دلیل تفاوت در نوع فعالیت کارشناسان می باشد و باید با توجه به نوع فعالیت کارشناسان، مناسب ترین و کارا ترین نیز را، خریداری کرد.

میز کارشناسی و میز کارمندی

میز کارشناسی و میز کارمندی

 

قیمت میز کارشناسی به چه چیزی بستگی دارد؟

 

از جمله عوامل مهم و تاثیرگذار در قیمت میزهای کارشناسی، نوع چوب و مواد اولیه به کار رفته در ساختار آن هاست. درست است که کیفیت ساخت تمامی میزهای کارشناسی بالا است، اما با توجه به چوب های مختلف به کار برده شده برای ساخت آن ها، قیمت این میزها نیز متغیر است.

از دیگر موارد تاثیر گذار در قیمت این میزها، ابعاد میز و تعداد کشو و کمد های به کار رفته در میز می باشد. بدیهی است هرجه ابعاد نیز و تعداد کشو و کمدهای به کار رفته در ساختار میز بیش تر باشد، از چوب و مواد بیش تری نیز استفاده شده است، بنابراین قیمت بالاتری هم دارد. نوع طراحی و رنگ های به کار رفته شده در میز هم می تواند موجب تغییر در قیمت این نوع میز شود.

 

هیراد گروپ

فروشگاه اینترنتی هیراد گروپ، یکی از معتبر‌ترین و شناخته شده ترین شرکت های تولید کننده انواع مبلمان اداری، پارتیشن اداری، تجهیزات اداری و غیره، می باشد. محصولات تولید شده در هیراد گروپ همگی از کیفیت ساخت بالایی برخوردار هستند و دوام بالایی دارند.

قیمت اجناس این مجموعه نسبت به فروشگاه ها و شرکت های دیگر، مناسب تر است. به جر فروش انواع مبلمان اداری، در هیراد گروپ کارشناسان و طراحان بسیار زیادی وجود دارند که می توانید جهت انتخاب بهترین نوع مبلمان اداری، از آن ها مشورت بگیرید. اگر قصد خرید میز کارشناسی و یا دیگر تجهیزات اداری، در بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت را دارید، پیشنهاد ما به شما خرید از هیراد گروپ، می باشد. از توجه شما سپاس گزاریم.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *