صندلی گیمینگ

خرید صندلی گیمینگ

صندلی گیمینگ

خرید صندلی مخصوص بازی

 

خرید صندلی گیمینگ برای کسانی که عاشق بازی کردن هستند و ساعت‌های زیادی را پشت‌مانیتور به بازی‌های آنلاین یا رایانه‌ای مشغول هستند ضروری است. اما انتخاب بهترین صندلی گیمینگ چالشی است که تنها با شناخت ویژگی‌های این مدل صندلی مخصوص بازی امکانپذیر خواهد بود. با ما همراه باشید تا نکات مرتبط با خرید صندلی گیمینگ را برای شما بازگو کنیم.

انواع صندلی گیمینگ

 

در ابتدا باید بدانید که صندلی‌های مخصوص بازی انواع مختلفی دارند و تنوع محصولات در بازار، عمدتاً شامل یکی از دسته‌های زیر می‌شود:

صندلی‌های گیمینگ PC

 

این نوع از صندلی‌ها پرفروش‌ترین و رایج‌ترین نوع صندلی‌های گیمینگ محسوب می‌شوند. این صندلی برای همه افرادی که ساعت‌های طولانی پشت کامپیوتر می‌نشینند مناسب است فرقی نمی‌کند که شما یک گیمر حرفه‌ای باشید یا یک کارمند اداری، در هر صورت استفاده از این صندلی با ویژگی‌هایی چون پشتی ارگونومیک با امکان چرخش ۳۶۰ درجه و محل قابل تنظیم برای قرار دادن آرنج‌ها در زمان استفاده از موس و کیبورد برای همه کسانی که ساعات طولانی باید از کامپیوتر استفاده کنند، ضروری است. پشتی بسیار بلند و ارگونومیک این صندلی‌ها باعث می‌شود که سر و گردن به خوبی ساپورت شده و در زمان تماشای‌مانیتور احساس راحتی داشته باشید. ویژگی دیگر این صندلی‌ها آن است که امکان قرار گرفتن به صورت افقی را دارا است و می‌توان برای استراحت کامل نیز از آن استفاده کرد.

صندلی کنسول

 

این صندلی‌ها که اختصاصی برای کنسول طراحی شده‌اند دارای انواع بسیاری هستند که رایج‌ترین مدل آن‌ها شباهت زیادی به راکر دارد. بر خلاف صندلی‌های PC این صندلی دارای پایه ستونی و چرخ نیست، بلکه به صورت حرف L طراحی شده است و مستقیماً روی زمین قرار می‌گیرد. پشتی آن حالت منحنی دارد که با حرکات بدن به راحتی تکان می‌خورد. اما صندلی PC نسبت به صندلی گیمینگ از حالت ارگونومیک کمتری برخوردار است به همین دلیل استفاده از آن برای نشستن پشت میز برای مدت طولانی توصیه نمی‌شود. با این حال برای بازی کنسول، زمانی که روی این صندلی دسته بازی را در دست می‌گیرید، احساس راحتی بسیاری خواهید داشت. اکثر مدل‌های این صندلی در بازار دارای امکاناتی چون اسپیکر و پورت USB برای شارژ دسته کنسول هستند.

صندلی مخصوص ریسینگ

 

این صندلی‌ ها به شکل اختصاصی برای شبیه‌سازی بازی‌های ریسینگ طراحی شده‌اند به همین دلیل امکان اتصال کنترلر‌های مخصوص شبیه ساز پرواز و ریسینگ برای ان در نظر گرفته شده است. این امکان وجود دارد که همه اجزای شبیه ساز خود را به شکل مستقیم به صندلی متصل کرد.

صندلی بین بگ یا لوبیایی

 

شاید کمی با ارفاق بتوان این صندلی‌ها را نیز در دسته‌بندی صندلی‌های گیمینگ جا داد. دلیل عمده انتخاب این صندلی از سوی گیمر‌ها راحتی و نرمی آن است. این صندلی‌ها از دانه‌های مایکروفیبر پر می‌شوند و روکش آن‌ها چرم یا جیر است. نکته مهم در مورد این صندلی‌ها آن است که اگرچه به صورت ارگونومیک طراحی نشده‌اند اما اگر به دنبال راحتی بدن در زمان حرکات هستید انتخاب خوبی به نظر می‌رسد. ضمن این که صندلی بین بگ نسبت به سایر مدل‌ها ارزان‌تر است و با هر بودجه‌ای می‌توان آنر تهیه کرد. پس اگر به دنبال صندلی گیمینگ ارزان هستید، صندلی‌های بین بگ بهترین انتخاب هستند.

انتخاب اندازه صندلی گیمینگ

 

این صندلی‌ها معمولاً در سه سایز کوچک، متوسط و بزرگ تولید می‌شوند. از آنجایی که راحتی و پشیبانی از بدن در زمان بازی اهمیت زیادی دارد، باید در انتخاب سایز صندلی گیمینگ دقت کنید. معمولاً صندلی‌های گیمینگ برای افراد با جثه کوچک و لاغر و قد کوتاهتر از ۱۸۰ سانتی‌متر مناسب است.

صندلی‌های سایز متوسط دارای پهنای بیشتر و تکیه گاه بلندتری هستند و برای کاربران درشت هیکل با قد بین ۱۷۰ تا ۱۹۰ سانتی‌متر مناسب است.

صندلی‌های گیمینگ بزرگ نیز دارای نشیمن بسیار بزرگ بوده و مناسب افرادی است که هیکل بسیار درشت هستند.

اکثرا صندلی‌های گیمینگ ارزان مناسب افراد با جثه ریزتر و قد کوتاه مناسب هستند.

نکات مهم صندلی گیمینگ

 

– مهمترین نکته در زمان انتخاب صندلی گیمینگ حالت ارگونومیک آن است، بنابراین در زمان انتخاب و خرید صندلی گیمینگ باید روی آن بنشینید و اطمینان حاصل کنید که قسمت کمر و گردن شما به خوبی پشتیبانی می‌شود و کمترین فشار را متحمل می‌شود.

– بلندی تکیه گاه صندلی‌های گیمینگ از ۷۶ تا ۸۴ سانتی‌متر متغیر است، انتخاب اندازه آن با توجه به کوتاهی و بلند قد کاربر صورت می‌گیرد.

– به اندازه نشیمن صندلی دقت کنید که برای جثه شما به اندازه کافی جا داشته باشد.

– ارتفاع نشیمنگاه صندلی تا زمین باید به اندازه‌ای باشد که کف پا به راحتی روی زمین قرار گیرد. در صورتی که کف پا‌ها به راحتی روی زمین قرار نگیرد و آویزان بماند ( ارتفاع بلند باشد) پا‌ها خسته می‌شوند. در صورتی که ارتفاع کوتاه باشد نیز پا‌ها جمع می‌شود و فشار زیادی به کمر وارد می‌شود.

– ارگونومیک بودن صندلی از آن جهت اهمیت دارد که اگر مدت زمان طولانی روی صندلی بنشینید هیچ فشار مخربی روی کمر یا گردن شما ایجاد نمی‌شود.

– در زمان انتخاب و خرید صندلی گیمینگ باید به کیفیت آن دقت لازم را داشته باشید. استفاده از مواد با کیفیت برای رویه صندلی مانع از عرق کردن بدن می‌شود، همچنین اتصالات و اسکلت ساخته شده از مواد با کیفیت طول عمر صندلی را افزایش می‌دهد.

بهترین صندلی گیمینگ صندلی است که از ارگونومیک مناسبی برخوردار باشد و دارای پشتی بلند و منحنی پشتیبانی کمر و گردن نیز برخوردار باشد، وجود تکیه گاه بازو نیز می‌تواند یک امتیاز برای این مدل صندلی‌ها باشد.

جمع‌بندی

 

برای کسانی که ساعت‌های طولانی پشت کامپیوتر یا کنسول بازی می‌نشینند، برخورداری از یک صندلی مناسب نقش مهمی در جلوگیری از آسیب‌های اسکلتی و خستگی بدنی خواهد داشت. صندلی‌هایی که برای این منظور طراحی شده‌اند صندلی‌های گیمینگ نام دارند که در انواع مختلف تهیه می‌شوند. صندلی گیمینگ به صورت کاملاً ارگونومیک و با برخورداری از امکانات مناسب برای بازی با کنسول یا رایانه طراحی می‌شوند.

 

از نظر قیمت نیز دامنه قیمت‌های صندلی‌های گیمینگ متغیر است، انتخاب صندلی‌های بین بگ به عنوان یک صندلی ارزان گیمینگ انتخاب مناسبی به نظر می‌رسد. برای برخورداری از ویژگی‌های صندلی‌های گیمینگ باید انتخاب صندلی بر اساس قد و جثه کاربر انجام گیرد.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *