میز اداری

انتخاب میز اداری برای دفتر کار

میز اداری

امروزه میزهای اداری با طراحی های منحصر به فرد و متنوعی به بازار عرضه شده اند و می توانند متناسب با وظیفه هر کارمند، نقش خود را ایفا کنند. کارکنان یک مجموعه تقریبا تمام ساعات کاری را پشت میز و مشغول انجام وظایف خود هستند. در این حالت انتخاب یک میز مناسب امری بسیار ضروری در بهبود عملکرد آن ها می باشد. در صورتی که به دنبال انتخاب میز کارمندی براساس سبک دفتر کار خود می باشید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

انواع میزهای اداری دفتر کار

همان طور که پیش تر اشاره شد، میزهای اداری دارای انواع مختلفی هستند و می توان به طور کلی آن ها را در چهار دسته به شرح زیر تقسیم بندی کرد :

• انتخاب میزهای اداری با توجه به مدل
انواع میزهای اداری با توجه به کاربرد
• در نظر گرفتن ابعاد میز در چیدمان دفتر کار
• در نظر گرفتن جنس میز در مبلمان اداری

 

میز اداری

میز اداری

انتخاب میزهای اداری با توجه به مدل

محیط یک اداره و سبک دفتر کار آن اهمیت بسیاری در انتخاب میز و صندلی اداری دارد. به عنوان مثال در صورتی که قصد دارید تعداد زیادی کارمند را در یک اتاق تقریبا کوچک مستقر کنید، بهتر است از میزهای پارتیشن بندی و یا میزهای مشترک استفاده شود. انواع میزهای اداری بر این اساس را می توان در دسته های میز کار کوچک، میزهای L شکل، میزهای u شکل، میزهای سرپایی، میزهای قفسه دار، میزهای اداری کنجی و میزهای پارتیشن بندی قرار داد.

میزهای L شکل

این نوع از میزها از دو قسمت مجزا شامل بخش اصلی و بخش جدا شونده تشکیل شده اند. عموما بخش اصلی بزرگ تر از بخش جدا شونده می باشد. میزهای L شکل دارای طرح ها و سایزهای بسیار متنوعی هستند، بنابراین استفاده از آن ها به یک گزینه مناسب در اکثر اداره ها تبدیل شده است.

میزهای U شکل

میزهای U شکل نیز مانند میزهای L شکل هستند، با این تفاوت که این نوع از میزها از سه بخش مجزا شامل بخش اصلی، بخش رابط و بخش دارای قفسه تشکیل شده اند. ابعاد این میزها عموما بزرگ است، اما مدل های جمع و جورتر نیز تولید شده اند. انتخاب این نوع از میزها برای افرادی که به فضای کاری بزرگ نیاز دارند مناسب است.

میزهای سرپایی

این میزها قابلیت تنظیم ارتفاع سطح را دارند و به صورت ثابت در کنار یک میز اداری قرار داده می شوند. بنابراین کارکنان می توانند در حالت نشسته و سرپا، فعالیت های خود را انجام دهند.

میزهای قفسه دار

این نوع میزهای دارای تعدادی قفسه و کشو هستند و می توان از آن ها به منظور حفظ وسایل و مدارک استفاده کرد. این میزها به عنوان میزهای کارمندی و عموما به همراه میزهای U شکل می توانند مورد استفاده واقع شوند.

میزهای پارتیشنی

میزهای پارتیشنی علاوه بر ایفای نقش خود به عنوان میز، می توانند فضا را تفکیک نمایند و در دفاتر بزرگ کاربرد بسیاری داشته باشند. همچنین در اداره هایی که تعداد زیادی کارمند قرار است در یک محیط به انجام وظایف خود مشغول شوند، انتخاب میزهای پارتیشنی می تواند گزینه مناسبی باشد.

میزهای اداری کنجی

استفاده از این نوع میزها در گوشه های اتاق بسیار مناسب است. در واقع کارمندی که پشت میزهای کنجی می نشیند، در یک محیط تقریبا دایره ای و زاویه دار فعالیت خود را انجام می دهد. میزهای کنجی برای نگهداری لوازم دکوری و اکسسوری نیز مناسب است.

 

میز اداری

میز اداری

انواع میزهای اداری با توجه به کاربرد

 

در هر مجموعه و سازمانی، کارمندان مشغول به انجام وظایف خاصی هستند که در برخی موارد به انواع خاصی از میز نیاز است. به عنوان نمونه، مدیر یک اداره به میز کشودار نیاز دارد تا اسناد مورد نیاز خود را در آن قرار دهد. بنابراین به هنگام انتخاب میز باید به کاربرد آن نیز توجه شود. میزهای اداری بر این اساس به انواع میزهای کارشناسی، میز مدیریت، میز کنفرانس و میز تحریر دسته بندی می شوند.

 

در نظر گرفتن ابعاد میز در چیدمان دفتر کار

 

انتخاب میزهای اداری باید متناسب با اندازه دفتر کار و نوع فعالیت مورد نظر صورت گیرد. برای این منظور بایستی محیط کار خود را اندازه گیری نمایید. در اندازه گیری فضای مربوط به قرار گرفتن میز، باید حدود 75 سانتی متر، فضای اضافی در اطراف میز در نظر بگیرید. به علاوه بایستی اندازه راهروها و درب ها نیز مشخص شود تا مطمئن شوید که میز به راحتی وارد می شود.

 

در نظر گرفتن جنس میز در مبلمان اداری

 

در انتخاب نوع جنس میز مورد نظر، گزینه های بسیاری وجود دارد و می توان متناسب با سبک دکوراسیون داخلی محیط اداره، انواع متریال ها را در نظر داشته باشید. در ادامه برخی از پرکاربرد ترین متریال ها را ذکر کرده ایم.

میز MDF

این متریال در عین شباهتی که به چوب دارد، دارای تفاوت های بسیاری نیز می باشد. در واقع MDF از تخته های چوبی یا غیر چوبی ساخته می شود. استفاده از میزهایی با جنس لمینت می تواند گزینه مناسبی برای محیط های پر تردد باشد، چرا که این متریال در مقابل خراشیدگی مقاوم است و نگهداری و تمیز کردن آن نیز راحت است. میز های MDF و لمینت از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه هستند و اولین انتخاب در بسیاری از اداره ها و شرکت ها می باشند.

 

میز روکش چوب

استفاده از میزهای روکش چوب، می تواند ظاهری کاملا مشابه چوب اما با هزینه بسیار پایین تری را برای شما فراهم کند. در واقع این نوع روکش ها ظاهری مشابه لمینت دارند که یک لایه چوب بر روی آن کشیده شده است. تمیز کردن و نگهداری این نوع میزها دشوارتر از میزهای لمینتی است، اما به دلیل ظاهر جذابی که دارند در بسیاری از اداره ها مورد انتخاب هستند.

 

میز تمام چوب

از چوب های یکدست و یکپارچه در ساخت میز استفاده می شود. این نوع میزها بالاترین کیفیت را در میان تمامی انواع میزهای اداری دارند. لازم به ذکر است که هزینه و وزن بیش تری نیز دارند.

 

میز استیل

میزهای از جنس استیل در واقع یک بدنه فلزی دارند و سطح آن ها از جنس چوب است. در برخی موارد نیز جنس سطح از فام و یا مواردی مشابه است.

 

میز شیشه ای

شیشه های حرارت دیده و ضخیم در تولید انواع میزهای شیشه ای به کار می رود. بدنه این نوع میزها عموما فلزی است. میزهای شیشه ای به راحتی تمیز می شوند اما جای انگشت بر روی آن ها می ماند.

در صورتی که قصد خرید انواع میزهای اداری را دارید، می توانید با کارشناسان ما در فروشگاه اینترنتی هیراد گروپ ارتباط برقرار نمایید.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *