پارتیشن, پارتیشن اداری

پارتیشن اداری و نکات خرید آن

پارتیشن اداری و نکات خرید آن

پارتیشن اداری چیست؟

پارتیشن اداری، یک سیستم جداسازی فضای باز برای ایجاد شکاف‌های مجزا در فضای کاری و افراد است. این سیستم معمولاً از تخته‌های چوبی، شیشه‌ای یا فلزی ساخته می‌شود که به زمین نصب می‌شود و ارتفاع آن بسته به نیاز کاربران متفاوت است. با استفاده از پارتیشن‌ اداری، می‌توان فضای کاری را به قسمت‌های کوچکتر تقسیم کرد و هر قسمت را به منظور استفاده افراد و یا بخش‌های مختلف کاری تعیین کرد. این عمل، می‌تواند فضای کاری را برای استفاده بهینه‌تر و مؤثرتر ترتیب دهد و برای کارکنان، حس امنیت و حریم شخصی بیشتری را ایجاد کند.

پارتیشن‌ اداری، به عنوان یک راهکار سازگار و عالی با معماری ساختمان های اداری برای ایجاد تقسیم بندی فضای محیط کار برای کارمندان و کارکنان شرکت ها میباشد و همچنین به کاهش صدای  محیط و ایجاد فضایی آرام و آکوستیک بسیار کمک می کند که این امر به بهره بری و تمرکز بیشتر نیرو ها کمک میکند. در مجموع، پارتیشن‌های اداری یک راه حل عالی برای تقسیم فضای کاری و افزایش کارایی و راحتی کارکنان هستند.

انواع پارتیشن اداری

پارتیشن‌ اداری علاوه بر اینکه به کاربران امکان استفاده از فضای شخصی و خصوصی را در محیط کاری می‌دهند، همچنین به منظور افزایش بازدهی و بهبود فعالیت‌های اداری نیز بسیار مفید هستند. این پارتیشن‌ها به کاربران کمک می‌کنند تا به راحتی بتوانند فضای کاری خود را سازماندهی کرده و از تداخلات بیرونی جلوگیری کنند.

پارتیشن های اداری به صورت:

  1. ثابت
  2. متحرک

ساخته می شوند البته از نظر انواع ساختار به دسته های مختلفی مثل پارتیشن اداری شیشه ای  و پارتیشن اداری آلومینیومی و پارتیشن اداری mdf ام دی اف تقسیم می شوند.

پارتیشن‌های ثابت به دیوار یا ستون متصل هستند و به کاربران اجازه می‌دهند تا فضای کاری خود را با تقسیم بندی آن به بخش‌های مختلف افزایش دهند. پارتیشن‌ اداری شیشه‌ای به دلیل شفافیتی که دارند، به منظور حفظ ارتباط بین کاربران و مدیران و نیز افزایش نور و روشنایی در محیط کاری کاربرد دارند. پارتیشن‌های الومینیومی به دلیل مقاومت بالایی که دارند و همچنین قابلیت حمل و نصب آسان، برای استفاده در محیط‌های اداری و تجاری مناسب هستند.

انواع مختلف از پارتیشن در گروه صنعتی هیراد ساخته وتولید می شوند که در این سایت به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد مثل پارتیشن‌های اداری شیشه ای شبکه‌ای که با استفاده از شیشه و فریم های مخصوص ساخته می‌شوند و دارای ساختار شبکه‌ای هستند که بیشتر طراحان و معماران در دکوراسیون داخلی خاص خود استفاده میکنند.

مزایای استفاده از پارتیشن اداری

استفاده از پارتیشن اداری برای تقسیم فضای کاری دارای مزایای زیادی است، به عنوان مثال:

۱- افزایش حریم شخصی: با استفاده از پارتیشن‌ اداری، کارکنان می‌توانند در فضای کاری خود حریم شخصی و حس امنیت بیشتری داشته باشند. همچنین، با توجه به اینکه هر پارتیشن به صورت جداگانه ساخته می‌شود، کاربران می‌توانند آن را به دلخواه خود تنظیم کنند.

 

۲- کاهش نویز و صدا: پارتیشن‌ اداری ، به عنوان یک راهکار سازگار با محیط زیست، به کاهش نویز و صدا در فضای کاری کمک می‌کنند. می‌توان این پارتیشن ها را بصورت دوجداره ساخت تا صدای بیرونی را کاهش دهند.

۳- افزایش کارایی و راحتی: با تقسیم فضای کاری به بخش‌های جداگانه، کارکنان می‌توانند تمرکز خود را بر روی کارهایشان افزایش دهند و صرفاً به کار خود بپردازند. همچنین، پارتیشن‌های اداری، به عنوان یک راهکار جذاب برای بهبود راحتی کارکنان، می‌توانند باعث بهبود شرایط کاری شوند.

۴- هزینه‌های کمتر: استفاده از پارتیشن‌ اداری نسبت به ساخت دیوارها به منظور تقسیم فضای کاری، هزینه‌های کمتری را به همراه دارد. همچنین، به دلیل سازگاری این پارتیشن‌ها با محیط زیست، می‌توانند به کاهش هزینه‌های مرتبط با آلودگی هوا و مصرف انرژی کمک کنند.

با توجه به مزایای ذکر شده، استفاده از پارتیشن‌ اداری به عنوان یک راه‌حل مناسب برای تقسیم فضای کاری و افزایش کارایی و راحتی کارکنان، بسیار مؤثر است.

پارتیشن و انواع آن- گروه صنعتی هیراد

کدام نوع پارتیشن اداری بهتر است؟

 

همه نوع پارتیشن اداری به طور کلی بهترین نوع پارتیشن به حساب می‌آیند. انتخاب نوع پارتیشن مناسب، بسته به نیازهای خاص هر محیط و سلیقه شخصی است.

 

پارتیشن اداری دو جداره، با توجه به قابلیت شفافیت، جذابیت ظاهری بالا، ویژگی‌های فنی بالا و مناسب بودن برای محیط‌هایی که نیاز به حرکت نور و ملاحظه فضا دارند، یک گزینه بسیار خوب است.

 

پارتیشن اداری تکجداره به دلیل قیمت مناسب، ویژگی‌های فنی بالا و قابلیت شخصی‌سازی، برای استفاده در محیط کاری و تجاری بسیار مناسب می‌باشند.

 

پارتیشن‌ اداری ام دی اف دلیل وزن سبک، مقاومت و شکل ظاهری زیبا، ویژگی‌های فنی بالا و قابلیت شخصی‌سازی، برای استفاده در محیط کاری، تجاری و صنعتی بسیار مناسب می‌باشند.

برای انتخاب نوع پارتیشن مناسب برای محیط خود، بهتر است با توجه به نیازهای خاص خود، مزایا و معایب هر یک از نوع‌های پارتیشن را مقایسه کنید و سپس با توجه به بودجه خود، انتخاب نمایید.

نکات خرید پارتیشن اداری

 

در زیر نکاتی که در هنگام خرید پارتیشن اداری باید به آن‌ها توجه داشت را برای شما ذکر می‌کنم:

نیازها و اهداف: قبل از خرید پارتیشن اداری، بهتر است نیازهای و اهداف خود را مورد بررسی قرار دهید. به عنوان مثال، باید تعیین کنید که پارتیشن برای چه منظوری و در کجا استفاده خواهد شد.

  • جنس و کیفیت:

جنس و کیفیت پارتیشن بسیار مهم است. باید به دقت جنس پارتیشن را بررسی کنید و از کیفیت ساخت آن اطمینان حاصل کنید.

  • طراحی و رنگ:

پارتیشن‌ اداری با طراحی‌های متفاوتی در بازار موجود هستند. بنابراین، انتخاب طراحی و رنگ مناسب برای فضای کاری خود بسیار مهم است.

  • ابعاد و اندازه:

قبل از خرید پارتیشن باید به دقت ابعاد و اندازه محل نصب پارتیشن را بررسی کنید و با توجه به آن، پارتیشن مناسب را انتخاب کنید.

  • هزینه‌ها:

قبل از خرید پارتیشن باید بودجه خود را برای این خرید مشخص کنید و پارتیشنی را انتخاب کنید که بهترین رابطه کیفیت و هزینه را دارد.

  • نصب و تعمیر:

قبل از خرید پارتیشن باید اطمینان حاصل کنید که پارتیشن آسان برای نصب و تعمیر است و چگونگی نصب آن را در نظر داشته باشید.

  • مالیات و هزینه‌های بعدی:

قبل از خرید پارتیشن باید هزینه‌های بعدی مانند مالیات، هزینه‌های نصب و سایر هزینه‌های مربوط به پارتیشن را در نظر بگیرید.

  • تضمین کیفیت:

قبل از خرید پارتیشن باید مطمئن شوید که فروشگاهی که از آن پارتیشن را خریداری می‌کنید، تضمین کیفیت محصول را به شما داده است.

با توجه به این نکات، می‌توانید پس از تحلیل و بررسی هر یک، گزینه مناسبی را برای خرید پارتیشن اداری انتخاب کنید

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *