پارتیشن اداری

انواع پارتیشن اداری

انواع پارتیشن اداری

پارتیشن درواقع نوعی جدا کننده فضا است که می تواند به شکل کاذب در محیط های مختلف قرار گرفته و محیط را به بخش های کوچک تری تقسیم بندی کند. قابلیت جا به جایی، قیمت مناسب و تنوع بالا در طرح و رنگ، ویژگی هایی هستند که آن را نسبت به دیگر متریال در برتری قرار می دهند. پارتیشن اداری یکی از موارد پر استفاده در دکوراسیون داخلی است.

پارتیشن اداری چیست؟

وقتی یک کمپانی تصمیم می گیرد فضای اداری خود را بسازد و یا آن را بازسازی نماید، باید بخش های مختص به تیم خود را از هم جدا کند. این بخش بندی در گذشته ها با دیوار ساخته می شد و بعد دیوار های کاذب جای آن ها را گرفتند. با این حال هنوز هم هزینه و نصب آن ها دردسر زیادی دارد.

پارتیشن اداری بهترین گزینه جایگزین برای این مواقع محسوب می شود. شما می توانید با استفاده از این محصولات به راحتی فضا را طبق نیاز و سلیقه خودتان شخصی سازی کنید و بدون هیچ مشکلی به نتیجه دلخواهتان برسید.

انواع پارتیشن اداری

با توجه به نیاز مخاطبین و وجود بازار تقاضا، محصولات متنوعی در زمینه پارتیشن اداری مدرن ارائه می شوند. داشتن تنوع از این نظر که کمپانی ها کاربرد های مختلفی را مد نظر قرار دارند، اهمیت دارد. در نتیجه تولید کنندگان انواع پارتیشن اداری را به بازار عرضه می کنند.

اگر شما هم قصد خرید پارتیشن اداری را دارید، باید ابتدا با انواع آن آَشنا شوید و بعد با در نظر گرفتن نیاز هایتان، بهترین گزینه را انتخاب کنید. لذا در ادامه مطلب به معرفی انواع پارتیشن اداری می پردازیم.

تقسیم بر اساس دائم و یا موقت بودن

بر اساس اینکه شما پارتیشن اداری را به چه منظوری خریداری می کنید، آن ها می توانند دائم و یا موقت باشند. پارتیشن های دائم برای مواقعی مورد استفاده قرار می گیرند که بخواهید تغییرات را به صورت اساسی ایجاد کنید و برای طولانی مدت از آن ها بهره ببرید. به همین خاطر نصبشان کمی سخت بوده و به متخصص احتیاج دارد.

اگر دائما فضای دفترتان را تغییر می دهید و یا هر چند مدت یک بار به آدرس جدیدی اسباب کشی می کنید، استفاده از پارتیشن اداری ارزان و موقت بهترین گزینه است. این جدا کننده ها می توانند به راحتی توسط خودتان مورد استفاده قرار بگیرند و فضا را به شکلی که می خواهید تغییر دهند.

 تقسیم بندی بر اساس متریال

 پارتیشن جداکننده فضا را با متریال و مواد مختلفی می سازند. هریک از این موارد ویژگی ها و کاربرد های مختص به خود را دارند. بر همین اساس به سبب ویژگی هریک از این محصولات، از آن ها در مواقع مختلفی استفاده می کنند.

 پارتیشن اداری شیشه ای

اگر می خواهید یک انتخاب خاص داشته باشید که علاوه بر جدا کردن فضای کاری، مدرن باشد و لوکس هم به نظر برسد، پارتیشن های شیشه ای بهترین گزینه هستند. همچنین می توانید از متریال های دیگر نیز در این سبک تلفیق کنید و فضایی شیک بسازید. امروزه شرکت های موفق و کمپانی های بزرگ محیط خود را از این طریق تجهیز می کنند.

این متریال از شیشه در لایه های ضخیم و متعدد ساخته می شود و می تواند فضا را بزرگ تر و باز تر نشان دهد. زمانی که بخواهید فضایی را بپوشانید و به آن را خصوصی تر کنید، می توانید از شیشه های مات و یا طرح دار استفاده نمایید. این محصولات باید توسط متخصص نصب شوند.

پارتیشن اداری ام دی اف

ام دی اف ارزان ترین و به صرفه ترین متریالی است که برای ساخت انواع پارتیشن جداکننده فضا از آن استفاده می کنند. عموما کار با آن ها بسیار ساده است و سبک هم هستند. شما می توانید آن ها را با انواع روکش ها و رنگ های مختلف در دفترتان نصب کنید. اگر بودجه شما برای نوسازی محدود است، حتما این گزینه را در نظر بگیرید.

پارتیشن اداری از جنس چوب

گاهی فضا های بزرگ تری در اختیار دارید و حفظ ظاهر شکیل برایتان اهمیت دارد. در این هنگام می توانید از انواع پارتیشن اداری چوبی استفاده کنید. این سازه ها می توانند نمای بسیار خاص و ویژه ای به فضا بدهد. معمولا از چوب های مختلفی در ساخت آن ها استفاده می کنند که هریک نما و هزینه متفاوتی دارند.

این محصولات به گونه ای ساخته می شوند که وزن سبکی داشته باشند و برای استفاده در محیط ها کاملا مناسب هستند. همچنین از ماندگاری بالایی برخوردار هستند و به راحتی می توانید آن ها را تمیز کنید. به ویژه اگر می خواهید در کافه، مکان های مطالعاتی مانند کتابخانه و محیط های علمی و هنری از پارتیشن استفاده کنید، متریال چوب بسیار مناسب خواهد بود.

پارتیشن اداری آلومینیومی

آلومینیوم هم از متریال های مهمی است که در تولید پارتیشن ثابت و متحرک به کار می رود. این ماده انعطاف پذیر است و مقاومت بالایی در انواع آّب و هوا و شرایط دارد. در نتیجه می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.

افرادی که می خواهند طرح های خلاقانه و به روز را در محیط پیاده کنند، از آن استفاده می کنند. آلومینیوم می تواند با دیگر متریال ها مانند چوب و شیشه هم تلفیق شود و ظاهری بسیار دیدنی ایجاد کند.

مقاومت آن ها در برابر ضربه، دما و رطوبت بسیار بالا است و به همین جهت هیچ محدودیتی در استفاده از آن ها نخواهید داشت.

تقسیم بندی بر اساس قابلیت جا به جایی

تقسیم بندی بعدی انواع پارتیشن ثابت و متحرک است که هریک ویژگی های مختص به خود را دارند و در محیط های اداری برای جدا کردن اتاق کارمندان، محیط استراحت و دیگر مکان ها مورد استفاده قرار می گیرند.

نمونه های ثابت با پیچ و مهره به زمین پیچ شده و به شکل کامل نصب می شوند. شما می توانید آن ها را با ارتفاع و انداه های مشخصی سفارش دهید. برای نصب انواع پارتیشن اداری ثابت حتما باید از نصاب کمک بگیرید.

در مقابل این گزینه، پارتیشن اداری متحرک است که به شکل شناور می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. اگر می خواهید از پارتیشن ها به شکل موقت استفاده کنید و دائما دوست دارید در دکور فضا تغییراتی ایجاد نمایید، این گزینه مناسب شما خواهد بود.

قیمت پارتیشن اداری

هزینه پارتیشن ها اهمیت زیادی دارد و نمی توان برای آن یک قیمت یکسان اعلام کرد. همان طور که گفتیم، این محصولات تنوع بالایی دارند و از متریال های مختلفی در ساخت آن ها استفاده می شود. همچنین اندازه ها، طرح مورد نظر، نیاز به نصب یا عدم آن، طراحی و دیگر مسائل می توانند روی نرخ نهایی تاثیر داشته باشند.

جمع بندی

پارتیشن اداری محصولی کاربردی است که برای جدا سازی فضا های مختلف در یک محیط کاری مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول طبق نیاز افراد، در اندازه ها و اشکال مختلفی در دسترس مشتریان قرار می گیرد.

مزایای پارتیشن اداری سبب می شوند شرکت ها بخواهند از آن در طراحی فضا و بهبود عملکرد کارکنان استفاده کنند. این محصولات انواع مختلفی دارند که بر اساس متحرک یا ثابت بودن و متریال در تقسیم بندی های مختلفی قرار می گیرند.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *